Konsulentforløb


Har I brug for en konsulent eller vejleder, kan jeg være den rette i forhold til at påtage mig opgaven.

  • Opgaver bestående af undervisning, oplæg og casearbejde for faggrupper
  • Opgaver bestående af vejledning i forbindelse med et barn i mistrivsel, herunder individuelle forløb med forældre og barn/ung
  • Opgaver af faglig karakter, fx. vejledning i forbindelse med undervisningsforløb rettet mod børn og unge med autisme/ADHD

Oplæg

Viden om ADHD og den autistiske hjerne i en neurotypisk skoleverden


Oplæg: Autisme og ADHD i en neurotypisk skoleverden og hvordan pædagogisk personale kan reagere og forstå, når barnet er udfordret

  • Dette oplæg er relevant for jer som skole, der ønsker at få et fælles fundament til at forstå børn og unge med diagnoserne autisme og ADHD og de mange måder det kommer til udtryk på. Derudover gennemgås en del af de udfordringer, som disse børn og unge støder på i mødet med en neurotypisk skoleverden. Oplægget sætter især fokus på de børn, der ikke trives og mulige årsager dertil.
  • I vil få en grundlæggende viden om ADHD og autisme, men også om de mere komplekse tilstande indenfor autismespektret. Oplægget vil derudover indeholde metoder til, hvad man som skole kan gøre og hvad man skal undgå at gøre, når man står overfor et af disse børn, der er udfordret.
  • Oplægget indeholder små refleksions- og samtaleøvelser undervejs.

Oplæg

Viden om ADHD og den autistiske hjerne i en neurotypisk institutionsverden


Oplæg: Autisme og ADHD i en neurotypisk institutionsverden og hvordan pædagogisk personale kan reagere og forstå, når barnet er udfordret

  • Dette oplæg er relevant for jer som daginstitution, der ønsker at få et fælles fundament til at forstå børn med diagnoserne autisme og ADHD og de mange måder det kommer til udtryk på. Derudover gennemgås en del af de udfordringer, som disse børn støder på i mødet med en neurotypisk børnehave eller vuggestue. Oplægget sætter især fokus på de børn, der ikke trives og mulige årsager dertil.
  • I vil få en grundlæggende viden om ADHD og autisme, men også om de mere komplekse tilstande indenfor autismespektret. Oplægget vil derudover indeholde metoder til, hvad man som daginstitution kan gøre og hvad man skal undgå at gøre, når man står overfor et af disse børn, der er udfordret.
  • Oplægget indeholder små refleksions- og samtaleøvelser undervejs.

Foredrag

Viden om ADHD og autisme set fra en professionel og personlig vinkel


Foredrag : "Diagnose-mor"

  • Foredraget henvender sig til fagpersoner og pårørende, der ønsker at få indblik i den autistiske verden i en neurotypisk familie med udgangspunkt i et barn med stressbelastning, angst og sent opdaget autisme.
  • Tilgangen er faglig med afsæt i egen personlige fortælling som mor til et barn med autisme og i arbejdet som lærer for børn med autisme, samt forskningsbaseret viden om autisme, ADHD og komorbiditeter fra en efteruddannelse i psykologi.
  • Foredraget afholdes bl.a. på skoler, i daginstitutioner, foreninger og på arbejdspladser.

Undervisning

Undervisning i ADHD- og autismeforståelse til uddannelsesinstitutioner


  • Ved at opnå viden og forståelse om ADHD- og autismens mange måder at komme til udtryk på, forberedes de studerende på at møde både neurotypiske og neurodivergente mennesker med den rette tilgang, når de står på arbejdspladserne efter endt studie.
  • Jeg tilbyder undervisning og oplæg for de studerende, kontakt mig for nærmere aftale.

Konsulentforløb


Har I brug for en konsulent eller vejleder, kan jeg være den rette i forhold til at påtage mig opgaven.

  • Opgaver bestående af undervisning, oplæg og casearbejde for faggrupper
  • Opgaver bestående af vejledning i forbindelse med et barn i mistrivsel, herunder individuelle forløb med forældre og barn/ung
  • Opgaver af faglig karakter, fx. vejledning i forbindelse med undervisningsforløb rettet mod børn og unge med autisme

Oplæg

Viden om ADHD og den autistiske hjerne i en neurotypisk skoleverden


Oplæg: Autisme og ADHD i en neurotypisk skoleverden og hvordan pædagogisk personale kan reagere og forstå, når barnet er udfordret

  • Dette oplæg er relevant for jer som skole, der ønsker at få et fælles fundament til at forstå børn og unge med diagnoserne autisme og ADHD og de mange måder det kommer til udtryk på. Derudover gennemgås en del af de udfordringer, som disse børn og unge støder på i mødet med en neurotypisk skoleverden. Oplægget sætter især fokus på de børn, der ikke trives og mulige årsager dertil.
  • I vil få en grundlæggende viden om ADHD og autisme, men også om de mere komplekse tilstande indenfor autismespektret. Oplægget vil derudover indeholde metoder til, hvad man som skole kan gøre og hvad man skal undgå at gøre, når man står overfor et af disse børn, der er udfordret.
  • Oplægget indeholder små refleksions- og samtaleøvelser undervejs.

Oplæg

Viden om ADHD og den autistiske hjerne i en neurotypisk institutionsverden


Oplæg: Autisme og ADHD i en neurotypisk institutionsverden og hvordan pædagogisk personale kan reagere og forstå, når barnet er udfordret

  • Dette oplæg er relevant for jer som daginstitution, der ønsker at få et fælles fundament til at forstå børn med diagnoserne autisme og ADHD og de mange måder det kommer til udtryk på. Derudover gennemgås en del af de udfordringer, som disse børn støder på i mødet med en neurotypisk børnehave eller vuggestue. Oplægget sætter især fokus på de børn, der ikke trives og mulige årsager dertil.
  • I vil få en grundlæggende viden om ADHD og autisme, men også om de mere komplekse tilstande indenfor autismespektret. Oplægget vil derudover indeholde metoder til, hvad man som daginstitution kan gøre og hvad man skal undgå at gøre, når man står overfor et af disse børn, der er udfordret.
  • Oplægget indeholder små refleksions- og samtaleøvelser undervejs.

Foredrag

Viden om autisme set fra en professionel og personlig vinkel


Foredrag : "Diagnose-mor"

  • Foredraget henvender sig til fagpersoner og pårørende, der ønsker at få indblik i den autistiske verden i en neurotypisk familie med udgangspunkt i et barn med stressbelastning, angst og sent opdaget autisme.
  • Tilgangen er faglig med afsæt i egen personlige fortælling som mor til et barn med autisme og i arbejdet som lærer for børn med autisme, samt forskningsbaseret viden om autisme, ADHD og komorbiditeter fra en efteruddannelse i psykologi.
  • Foredraget afholdes bl.a. på skoler, i daginstitutioner, foreninger og på arbejdspladser.

Undervisning

Undervisning i ADHD- og autismeforståelse til uddannelsesinstitutioner


  • Ved at opnå viden og forståelse om ADHD- og autismens mange måder at komme til udtryk på, forberedes de studerende på at møde både neurotypiske og neurodivergente mennesker med den rette tilgang, når de står på arbejdspladserne efter endt studie.
  • Jeg tilbyder undervisning og oplæg for de studerende, kontakt mig for nærmere aftale.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?


Kontaktoplysninger

tinahumlebaek.dk

Agerbakken 40

8700, Horsens

Nyhedsbrev

Få tilsendt gratis strategier, råd og gode tilbud.


©2024 tinahumlebaek.dk

Alle rettigheder forbeholdt

Har du spørgsmål eller

brug for hjælp?


Kontaktoplysninger

tinahumlebaek.dk

Agerbakken 40

8700, Horsens

Find mig her


Nyhedsbrev

Få tilsendt gratis strategier, råd og gode tilbud.


©2024 tinahumlebaek.dk

Alle rettigheder forbeholdt