Min historie
Jeg hedder Tina Humlebæk, er autismekonsulent, underviser, foredragsholder og mor til tre.
Og så ved jeg hvordan det er at være mor til et barn, som slet ikke trives, for jeg er nemlig selv mor til et barn, der gik fra at have en ganske almindelig barndom med søskende, folkeskole og kammerater til at komme i mistrivsel, være angst og ende i ufrivilligt skolefravær, uden vi vidste hvorfor.
Jeg har oplevet mange frustrationer, for der er ikke noget værre, end når vores børn mistrives.
Jeg kender til stressbelastning, år med ufrivilligt skolefravær, ventetid på udredning, forkerte tilgange til mit barn og manglende forståelse fra omverden.
Jeg ved præcis hvordan det føles, når hjælpen ikke er til at få øje på, og når ens barn ikke passer ind i en bestemt diagnose-kasse.
Og det er lige netop sådan det er.
Autisme og ADHD viser sig på mange måder, og det kan være svært at spotte selv for erfarne fagfolk.
Jeg er uddannet lærer, har arbejdet med børn og unge med autisme i mange år og hjulpet børn, der har det svært. Så da mit eget barn havde det rigtig skidt, og vi blev vejledt i forkerte retninger, besluttede jeg mig for at finde den viden, der kunne hjælpe netop mit´ barn.
Og det er der jeg står nu. Med et barn i trivsel som igen har fået mod på livet.
Jeg er gået fra at være en meget træt mor til at være en mor med overskud og masser af håb for fremtiden.
Alt denne viden har jeg samlet sammen, så jeg kan hjælpe dig og din familie, som måske står i en lignende situation, med at få en dagligdag med håb, overskud, mindre stress og viden om, hvordan I bedst hjælper jeres barn i trivsel.
Tag handling nu, for du kan´ gøre en forskel - også selvom I er i venteposition på en udredning, PPV eller nyt skoletilbud.
Min historie
Jeg hedder Tina Humlebæk, er autismekonsulent, underviser, foredragsholder og mor til tre.
Og så ved jeg hvordan det er at være mor til et barn, som slet ikke trives, for jeg er nemlig selv mor til et barn, der gik fra at have en ganske almindelig barndom med søskende, folkeskole og kammerater til at komme i mistrivsel, være angst og ende i ufrivilligt skolefravær, uden vi vidste hvorfor.
Jeg har oplevet mange frustrationer, for der er ikke noget værre, end når vores børn mistrives.
Jeg kender til stressbelastning, år med ufrivilligt skolefravær, ventetid på udredning, forkerte tilgange til mit barn og manglende forståelse fra omverden.
Jeg ved præcis hvordan det føles, når hjælpen ikke er til at få øje på, og når ens barn ikke passer ind i en bestemt diagnose-kasse.
Og det er lige netop sådan det er.
Autisme og ADHD viser sig på mange måder, og det kan være svært at spotte selv for erfarne fagfolk.
Jeg er uddannet lærer, har arbejdet med børn og unge med autisme i mange år og hjulpet børn, der har det svært. Så da mit eget barn havde det rigtig skidt, og vi blev vejledt i forkerte retninger, besluttede jeg mig for at finde den viden, der kunne hjælpe netop mit´ barn.
Og det er der jeg står nu. Med et barn i trivsel som igen har fået mod på livet.
Jeg er gået fra at være en meget træt mor til at være en mor med overskud og masser af håb for fremtiden.
Alt denne viden har jeg samlet sammen, så jeg kan hjælpe dig og din familie, som måske står i en lignende situation, med at få en dagligdag med håb, overskud, mindre stress og viden om, hvordan I bedst hjælper jeres barn i trivsel.
Tag handling nu, for du kan´ gøre en forskel - også selvom I er i venteposition på en udredning, PPV eller nyt skoletilbud.
Min erfaring
Job:
2023: Selvstændig Autismekonsulent, tilknyttet CESA som ekstern konsulent
2012 – 2022: Lærer i centerklasser for børn og unge med autisme
2011 – 2012: Lærer på nystartet friskole
2002 – 2011: Lærer i folkeskolen
Uddannelse:
2017 – 2020: Pædagogisk diplomuddannelse i psykologi
1997 – 2001: Læreruddannelse
Artikler:
2024: Artikel udgivet i VIA University College fagblad `Liv i skolen´ nr. 4: Specialpædagogik - tæt på skolens praksis – december 2024.
Artiklen "Når den klassiske autismepædagogik ikke virker - hvad så? Et helhedssyn" er rettet mod undervisere og studerende på læreruddannelsen, med henblik på at få udbredt viden om nødvendigheden i at have et helhedssyn på barnet og mangfoldige tilgange til neurodivergente børn og unge i skolerne
2022: Artikel udgivet i Pædagogisk psykologisk tidsskrift: PPT nr. 2: Autisme og empowerment og mentalisering – april 2022.
En videnskabelig artikel "Udviklingsretning for den specialpædagogiske profession" skrevet med udgangspunkt i mit speciale omhandlende ny udviklingsretning i specialklasser, mhp at få udbredt viden om nye tilgange til børn og unge med autisme
Kurser:
2020: Embodying Safety, Traumer, stress og hjernen, Sian Hill
2020: PDA, Traumetilstande og autismespektret, Psykologisk Ressource Center ved Kirsten Callesen
2010: Autisme grundkursus, Center for autisme
2010: Cooperative learning, Kagan
2010: Ordblindhed, Christian Boch
2010: Syn – sprog- motorik – indlæring, uddannelsesforløb ved Dorthe Borgkvist, Klinik for syn og indlæring. Indsigt i at træne med sanseintegration og grundmotorik. Indsigt i arbejdshukommelsen, synet, hørelsen og kroppens betydning for indlæringen.
Kontaktoplysninger
tinahumlebaek.dk
Agerbakken 40
8700, Horsens
Nyhedsbrev
Få tilsendt gratis strategier, råd og gode tilbud.
©2024 tinahumlebaek.dk
Alle rettigheder forbeholdt
Kontaktoplysninger
tinahumlebaek.dk
Agerbakken 40
8700, Horsens
Nyhedsbrev
Få tilsendt gratis strategier, råd og gode tilbud.
©2024 tinahumlebaek.dk
Alle rettigheder forbeholdt